Gyöngy, ami fejleszt 3.

Hány éves kortól, lehet gyöngyfűzést tanítani?

 

Ez egy nehéz kérdés és igazából erre csak Te tudsz válaszolni!

    Miért? Azért, mert Te ismered gyermeked „érettségi” szintjét, egyes tevékenységekben. Te tudod azt, hogy különbséget tud-e tenni pl. a zöldborsó vagy a gyöngy között? Vagyis tudja-e azt, hogy mit szabad a szánkba venni, megkóstolni és mit nem, mert nem ennivaló! Amennyiben ezt tudja, akkor már megmutathatod neki a gyöngyfűzést.

    Íme, néhány egyszerű feladat a gyöngyök megismerésére és a megfigyelőképesség fejlesztésére. Ezen feladatok közben fejlődik az ujjak finommotorikája is, vagyis a kezének finom mozgásainak az összerendezettsége. Erre minden olyan tevékenységnél szüksége van, ahol az ujjacskái tevékenykednek. A feladathoz én tekla gyöngyöt használtam.

  • Keverj össze kb. 20 db gyöngyöt! Legyen azonos méretű, de különböző színű! Feladat: Tegyél egy üres tálkába egy piros gyöngyöt és kérd meg, hogy az összes pirosat gyűjtse oda! Ha 2 gyerkőcöd van, akkor 2 tálka, 2 szín és ki fog győzni? Ki lesz készen hamarabb a válogatással? Ilyenkor ügyelj arra, hogy a kért színekből, ugyanannyi legyen benne! Hiszen, így igazságos!

  • Újra keverj össze 20 db gyöngyöt! Színbeli eltérések legyenek! Ránézésre döntse el, hogy hányféle szín van a tálkában! 3-5 színnél ne legyen több, mert nehéz feladat! Ahányat tippel, adj neki annyi tálkát! Még egy becslést kérj! Melyik színből van a legkevesebb, azt a gyöngyöt tegye a legelső tálkába, aztán a következőket növekvő sorrendbe tegye, legutoljára azt, amelyik színből a legtöbb gyöngy van. Amikor készen van a válogatással, számolással ellenőrizzétek! Ha a számolás még nem megy, nem tud összehasonlítani, akkor fűzzétek fel 1-2 drót darabra és helyezzétek egymás mellé a kis láncokat! Így már látható, hogy melyikből volt a legtöbb.
  • Később lehet növelni a darabszámot, a színek számát, esetleg a gyöngyök méretét. A méret különbözőség esetében lehet válogatni színtől függetlenül, csak a gyöngyök mérete számít, 2-4 féle csoportosításban.

A játékot izgalmassá lehet tenni, ha többen válogatnak, időre válogat, pl. egy kis homokóra segíthet ebben. Vagy időt állítunk be és el kezd „csipogni” az óránk, ha lejárt a kijelölt idő. A verseny és az óra jót is tehet, de zavarhatja is az ügyességét. Ezt neked kell kitapasztalnod, hogy mikor hogyan segíted fejlődését. Jobban fejlődik gyermeked, ha Te is ügyes vagy, vagyis jól irányítod! Nagyon nehéz megfogni, kiszedegetni a guruló gyöngyöket egy tálkából és közben figyelni a válogatásra szempontjaira is.

Várom hasonló ötleteidet, tapasztalatodat esetleg fotókat, melyeket megmutathatsz itt:www.facebook.com/gyongyamiosszekot

Köszönöm! Jó szórakozást!