Csütörtök, csütörtök, Te "csodás"!

Ugyan, miért csodás egy csütörtök?! Például azért, mert ezen a napon mindig újabb lehetőséget és ötletet kapsz arra, hogy hogyan fejleszd gyermeked és ezáltal könnyebben veszi majd az akadályokat, nem csak a tanulásban, hanem az élet egyéb területén is.

Az elmúlt évek során, azt figyeltem meg, hogy a gyerekek nehezebben boldogulnak a geometriai feladatokkal, rajzolásokkal, térbeli alkotásokkal. Az elmúlt hetekben mindenkinek ajánlottam, hogy kockázzon és kockázzon. Én a gyöngy szakkörös gyerekeimmel sokat készítettem és úgy gondoltam, hogy kipróbálom a szakkörre nem járó gyerekekkel is. Az alkotásokkal megküzdöttünk rendesen. Meglepő volt számomra, hogy jobb tanulók, jobb képességű gyerekek értették meg a legnehezebben, nem látták igazán, hogy merre is haladunk. Mi lehet ennek az oka? Azt hiszem, hogy ők talán túl jók, túl jól neveltek, esetleg nagyon kiszolgáltak, vagyis kevés egyéb dolguk van otthon, a hétköznapi életben. Szerencsére csak néhányuknál tapasztaltam, de ez is egy figyelmeztető jel arra, hogy egy gyereknek, ne csak az legyen a dolga, hogy "tanuljon"! Ismerje meg a hétköznapi teendőket a konyhában, kertben, a műhelyben, barkácsoljon, apával vagy a papával, alkosson a testvérével, a nagyival stb.! Természetesen ezek is fejlesztő feladatok és a minennapi életben nagyon fontosak.

Közeledik a karácsony, lehet együtt tevékenykedni, alkotni, sütni-főzni... Bemelegítésként, pedig készítsünk díszeket a karácsonyfára, természetesen együtt! Már nem is részletezem, hogy milyen fejlesztőleg hat a képzelőerőre, logikára, megfigyelőképességre, kreatívitásra stb. stb.

Még egy fontos dolog: KAPNI JÓ, DE ADNI MÉG JOBB!

Készíts gyöngyből ajándékokat! Látogasd meg a

gyongykobakok.blogger.hu/2013/11/25/uj-het-uj-fuznivalo-16 és www.facebook.com/gyongyamiosszekot oldalakat, ahol a következő napokban egyre több ötlettel segítem a készülődésedet az ünnepekre.

Alkossunk együtt! Jó munkát!