Gyöngy, ami fejleszt 2.

Te még kicsi vagy hozzá! Majd, ha nagy leszel!

 

    Te már nagy vagy! Meg tudsz csinálni olyan dolgokat, melyeket sosem próbáltál ki? Elég az hozzá, hogy nagy lettél? Vagy pedig az is kell hozzá, hogy időben elkezdjük fejleszteni képességeinket minden területen?

Fejlesztés közben ezek a területek összekapcsolódnak és sorra születnek a kisebb-nagyobb „csodák”.

Te, hiszel magadban? Fűzz gyöngyöt!

Már ki is találtam a válaszaidat:

- Én nem tudok gyöngyöt fűzni. Nem értek hozzá. Nem tudom megfogni a gyöngyöt. Nehéz ez nekem. „Öreg” vagyok én ehhez! Ez gyerekeknek való. stb.

    Nem is próbáltad!!! És valószínűleg nem csak a gyöngyfűzést hárítottad, hanem sok más dolgot is. Oka lehet kudarc kerülése vagy csak egy kis lustaság. Félő, hogy Te már azt is eldöntötted, hogy nem csak Te nem tudod, hanem a gyereked sem, mert amikor ő meg szeretné csinálni, akkor közlöd vele, hogy:

- Te még kicsi vagy! Ez nehéz! Te nem értesz hozzá! Nincs rá idő! Drága a gyöngy!

A kifogásokat gyűjtöd, pedig a megoldásokon kellene gondolkodnod! Sőt! Jön a „MENTŐ ÖTLETED”:

 - Csak nézegessük a képeket, mert mi úgyse tudjuk megcsinálni!

    Gondolj bele!  Amikor először lebeszéled a gyermekedet, valami nagyszerű dolog kipróbálásáról, akkor elindítod benne azt a vonalat, hogy ő csak „SZEMLÉLŐ” legyen és ne aktív cselekvő. Belőlük lesznek azok a gyerekek, akik egy csoportmunkánál csak csendes szemlélők, mert nekik megtanították, hogy „Te nem értesz hozzá! Te úgyse tudod!” Mit fog ő csinálni, amíg a többiek dolgoznak, alkotnak? Unatkozni fog és ha elunja a semmittevést, akkor rendetlenkedni fog. Eredményei pedig rohamosan romlanak, mert a szakadék növekedni fog az alkotó és csak nézelődő gyerekek képességei között.

    Néhány kisgyerek óriási hátránnyal indul, akkor, amikor nem kapott a kezébe egy ceruzát és papírt. A színezés és a rajzolás nagyon fontos az ő életükben!

- Anya! Nézd, mit rajzoltam! – mutatja lelkesen a gyereked. Te pedig bántó, kritizáló megjegyzéseket teszel a rajzára, esetleg még ki is neveted. Végül közlöd vele, hogy:

- Nálunk, mindenkinek botkeze van, senkise tud rajzolni! Gyermekem, kár próbálkoznod!

    Szerencsés esetben, ő még próbálkozik és esélye a fejlődésre, akkor van, ha olyan felnőttel találkozik, aki bíztatja, tanácsokkal látja el. Nagyon sok fejlődési terület hasonlóan működik, vagy nem működik, attól függően, hogy hogyan segítjük vagy akadályozzuk.

    Te már felépítetted a saját korlátaidat, gyermekednek ne építs ilyet! Sőt! Próbáld lerombolni a saját korlátaidat az ő érdekében! Próbálj ki sokféle alkotási területet (nem csak a gyöngyfűzés segít) és tanítsd meg őt is, így tudja megtalálni a neki legmegfelelőbbet. Gyűjtse a tapasztalatokat, mert ez a legfontosabb!

    Hétről, hétre megmutatom, hogy melyik fűzés hogyan fejleszti gyermeked és ezekhez kapcsolódóan néhány „írásbeli” feladatot is adok néha, melyek segítségével megtervezheti gyöngyös alkotásait. Megmutatom azt is, hogy az elkészített alkotásokkal, hogyan lehet játékosan fejleszteni a képességeket.

Most ajánlom a következő fűznivalót, http://gyongykobakok.blogger.hu/2013/08/06/pillango-pillango amit mindenki képes megcsinálni, akárhány éves. Segítség kell? Keress meg! Segítek abban, hogy gyermeked, minél kreatívabb és boldogabb legyen.

Csak Rajtad múlik, hogy hogyan alapozod meg gyermeked jövőjét!

Sok sikert! Jövő héten találkozunk!

FONTOS!!! Amennyiben idáig eljutottál, akkor kérlek, hogy a facebookon a kép alá azt, hogy "TALÁLKOZUNK!", szeretném tudni, hogy egyetértesz-e velem és ez azt jelentené! Vagy "NEM TALÁLKOZUNK" Előre is köszönöm!